Anando Ham : I Am Bliss

14 december 2018 - Sassenheim, Nederland

Zoals velen van jullie weten zal ik eind januari voor een langere tijd naar het buitenland vertrekken. Eindelijk is het bijna zover! Een periode van verdieping, inspiratie en spiritualiteit, waar ik lang naar uit heb gekeken. Best wel gek om te merken dat de tijd nu ineens zo snel gaat en het avontuur staat te beginnen. Maar I couldn't be more excited!

De naam van dit blog is Anando Ham, en niet geheel zonder reden. Anando Ham betekent letterlijk vertaald I Am Bliss! Het is de expressie van puur geluk van de ziel. Door  het chanten van deze mantra bevestig je dat je ziel uitmaakt tot een groter geheel, een groter (kosmisch) bewustzijn. Het helpt ons er ook weer aan herinneren dat onze ware natuur speels, gelukkig en vrij is. Deze mantra hoorde ik voor het eerst in Anand Prakash Ashram in India in 2017. Het heeft vanaf die tijd als een helende mantra voor mij gewerkt en wil deze dan ook met mee nemen op reis. De afgelopen maanden is steeds weer gebleken hoe belangrijk het is om écht in contact te zijn en staan met jezelf. Met je diepere gevoel en verlangens. Doordat we soms in een molen terecht kunnen komen van werken, doorgaan en voldoen aan verwachtingen van anderen verliezen we af en toe dit diepe contact met onszelf. Anando Ham herinnert je eraan dat je mogelijkheden en potentie oneinding zijn. Dat alles wat je wilt verwezenlijken al aanwezig is in jezelf. Ik voelde al langer het verlangen om weer dieper in contact te komen met mezelf. De ruimte creëren om nieuwe inspiratie, levensenergie en vreugde door m'n systeem heen te kunnen laten stromen. Dat maakt dat ik de keuze heb gemaakt om voor een periode afstand te nemen van mijn leven hier in Nederland. Mijzelf losmaken van m'n werk, het lesgeven, m'n huis, m'n vrienden en familie. Zodat ik voor een periode mezelf niet hoef te identificeren met alle 'rollen' die ik hier in Nederland vervul. Maar weer even echt teruggeworpen kan worden op m'n ware zelf.

Ik zal m'n reis beginnen in Rishikesh, India. Waar ik een vijf weken lang een yoga teacher training ga volgen. In dezelfde ashram waar ik ben aangeraakt door de mantra Anando Ham. Dus dat maakt voor mij de cirkel weer rond :) Ik zal hier vanaf februari proberen om wat updates te geven van mijn reis en wat ik mee maak.

Namasté!

De reis van je dromen!
    Ik gun het je zó Kim♥️
  3. Koos:
    15 januari 2019
    DE REIS kan eindelijk beginnen!!
    Geniet er met volle overtuiging van.
    Dikke kus😘
  4. Annemarie Kuiper:
    16 januari 2019
    Lieve Kim! Ik hoop dat deze reis je alles brengt wat je zoekt en dat je de ruimte vindt voor nieuwe energie en vreugde. Een heel fijne reis gewenst en doe voorzichtig :) Liefs, Annemarie
    - wherever you go, go with all your heart -
  5. José:
    24 januari 2019
    Prachtig omschreven Kim! Ik wens je mooie ervaringen toe, ook immateriële. Geniet! Liefs José
  6. Sabrina:
    24 januari 2019
    Alle zon en liefde op je pad lief mooi mens! Enjoy!
    Xxxxxxxx Namasté
  7. Nyna:
    25 januari 2019
    Hele fijne, mooie reis gewenst 🙏🌻